توسعه اینترنت روشهای خرید ما را به کلی تغییر داده است. مزایای موجود در خرید اینترنتی هر روز تعداد بیشتری از مردم را به تجربه آن ترغیب میکند. امروزه دیگر افراد این روش خرید را بیشتر منطبق بر شرایط زندگی مدرن میبینند. امروزه بهای اوقات فراغت ما با وجود مشغلههای روزانه بسیار گرانبهاتر شده است. همه ما برای این اوقات برنامه ریزی فشردهتری داریم. دیگر صرف زمانهایی نسبتا طولانی در فعالیتهای نهچندان با اهمیت مانند خرید و سفرهای شهری برای بسیاری از انسانها اولویت خود را از دست داده است. هوشمندی انسانها، آنها را مجاب میکند که با تغییر در الگوهای قدیمی ، هوشمندانهتر و امروزیتر زندگی کنند. صرف اوقات فراغت برای تفریح، آموزش، ورزش، لذت بردن از علایق شخصی و رفع خستگیهای روزانه اولویت بیشتری نسبت به فعالیتهای وقتگیر و در عین حال کم اهمیتتر مانند خرید کردن دارند. امروز دیگر برای برای انتخاب و خرید کالا راه حلهای جدیدتری وجود دارد، از جمله دیگر کمتر کسی برای خرید کالا، بدون تحقیق و بررسی دقیق اقدام میکند. مشتریان قبل از خرید از حق انتخاب گسترده خود و اطلاعات موجود نهایت استفاده را میبرند. مشتری در دنیای امروز حق انتخاب بیشتری را طلب میکند و مایل است دقیقتر و با قطعیت بیشتری انتخاب کند. از همین روست که هر روز به تعداد استفاده کنندگان سرویسهای اینترنتی و مشتریان فروشگاههای اینترنتی افزوده میشود.