بررسی مشخصات فنی و خرید رادیاتور بخاری سراتو سایپا
در واقع گرم کردن خودرو توسط بخاری با استفاده از گرمای آب موتور انجام می شود. این گرما توسط آب رادیاتور جذب شده و بخشی از آن در رادیاتوری که تحت عنوان رادیاتور بخاری شناخته می شود جریان پیدا می کند. با ورود این گرما به رادیاتور بخاری دمنده ای که در آن تعبیه شده است با گذر دادن جریان هوا، هوای گرم را به سمت داخل کابین حرکت می دهد. بنابراین بر خلاف کولر خودرو عملکرد بخاری فشاری به موتور وارد نمی کند.
در گذشته به دلیل اینکه در ساخت رادیاتور از مس یا برنج استفاده می شد فرایند گرم شدن خودرو کمی بیشتر طول می کشید اما در خودروهای امروزی به دلیل اینکه از آلومینیوم در ساخت رادیاتور بهره گرفته شده است و تبادل حرارتی آلومنیوم بالاست خودرو و بخاری آن سریع تر گرم می شود.
اصلی ترین و شایع ترین نشانه خرابی بخاری خودرو کمبود گرمای تولید شده توسط آن است. گرفتگی یا خراب شدن رادیاتور بخاری می تواند علت این اتفاق باشد. در صورتی که رادیاتور بخاری عملکرد مناسبی نداشته باشد انتقال حرارت به درستی اتفاق نمی افتد و بخاری خودرو به خوبی فضا را گرم نمی کند و باید تعویض گردد.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.